Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A magyar Szentháromság, mint hitbéli fogalom benne élt az őskultúrákban
Egyiptomban, Mezopotámia korai időszakának életében, amelyet mi
Aranykornak, a mesék korának, Isten idejének nevezünk.
A magyar Szentháromság vagy a Turáni népek Szentháromsága égi eredetű.
Az Orion, a Sziriusz és az Ikrek csillagkép jelzi a Szentháromságot.
Őseink a csillagokban az örökkévaló hármas Istenség szimbólumát látták. A
szimbólum mögött rejlő lelki tartalmat imádták. Az öreg király utódai,
amit az Aranyhajú királyfiak című népmeséből megismertünk. (1) A
Sagittarius öreg király a Tejút öblében isteni malmában megteremtette a
téridőt és utóda a másik nyilas, az Orion, a fiatal király a téridő
reprezentánsa. Erdei tündér felesége a legszebb csillag, a Sziriusz,
sorsszerűén együtt él vele, később vonul fel mellé az égboltozat
közepére 10 nappal, január elsején, de együttesük tündöklése a téli
égbolton királyi esemény és mennyei látvány.
A mese s elmondja, hogy két ikerfiúk született, az Ikrek csillagkép testesíti meg őket, de, mivel a király éppen háborúba ment, a gonosz banya kicseréli a két gyermeket két kutyakölyökre. Az Orion környezetében látható a Nagy Kutya csillagkép, melynek vezércsillaga a Sziriusz, mezopotámiai nyelven UR MAGÁR, a liturgiákban, pedig LUGAL GEME UR NAGY KI MAGÁR. Ezért a Sziriusz elválaszthatatlan a kutyától, s ez az égi tendencia érvényesül a mesében. A mezopotámiai turánok Oriont URIANnak nevezték, aztán Nimrud, Ningir, Nungál, Ningirszu, Nunartu stb. volt a neve. A Sziriusz maga az égi tündér, aki egyes pecséthengeren valóban tündéri szépségben jelent meg. (2)
Az Orion a Tejút bal oldalán található, szinte rákönyököl a Tejútra.
Mellette a Nagy Kutya csillagkép a Szinusszal, a Tejúton a híd a
Monocérosz, az egyszarvú, a bölcs, a tudós, a Szent Bába, a beavatás
felhatalmazott szakrális cselekvője, aki mindig ott van, ahol az égi
tündér, Sziriusz megtalálható. A Monocérosz, a Bába, a Banya lábánál, a
Tejút jobb oldalán van a Kis Kutya csillagkép, egy parányi kis égi
vonal.
Ezekből a tényekből indult el a magyari népek ősköltészete, amelyet
hatalmas mesekincsünk őrzött meg. A Vizek könyve második kötetében
kifejtettem, miért nem tartja számon a világirodalom a magyar hőséneket,
mint létező ősköltészeti emléket. Kifejtettem és bizonyítottam, hogy a
szépsége miatt és mert világosan kimutatható, hogy az ősköltészet nem
földi, hanem égi eseményeket mesél el. (3)
E költészetnek a hőse az Orion által megszemélyesített fiatal király,
aki hős, vállalkozó, hűséges, de néha távollétével teret enged a gonosz
behatolásának. Eszmei hőse, pedig Tündér szép Ilona, az az égi
személyiség, aki a női sors hordozója és megszentelője. A mezopotámiai
pecséthengerek meghatóan szép liturgikus énekeket hagytak ránk emlékül,
olyanokat, amelyek róla szólnak, s amelyek máig élő hagyománya a májusi
ájtatosság áhítatában éli át ősi hagyományát.
A májusi ájtatosság alkalmával az asszonyok kis "titkokat" adnak át
egymásnak. Ezek a titkok eredeti imák, kis énekelhető dallamok,
fohásztöredékek. Mindenki ad egy-egy kis cédulát a padtársának, s így
olyan, mintha este, mikor az imákat elmormolják, egymásért is
imádkoznának. Ez a szokás csak Magyarországon él, egyetlen más katolikus
népcsoport sem gyakorolja a Kárpát hazán túl. (4)
A májusi Istenanya titkos, szinte bensőséges megkeresése ima útján, régi
mezopotámiai szokásra tekint vissza. Azzal a különbséggel, hogy a régi
asszonyok kis pecséthenger másolatokat adtak egymásnak, s ennek a
meghatóan emelkedett szent szövegét imádkoztak otthon, a családtól kisé
elkülönülve, meghitt csendben.
Mikor a mezopotámiai ősi képjel-írást megtanultam, észrevettem, hogy a
pecséthengerek témakörük, szereplőik ruházata, valamint a faragás
stílusa alapján szakosíthatok. Eddig feldolgoztam az orioni mondakör
anyagát /Tur-án népének nyelvén/, a Világmindenség ősanyjához, a Sárkány
csillagképhez vándorló hős anyagát /Vizek könyve I. köt/, ez a Molnár
Ferkó féle mesekincs magja. Szinte a bőgatyás ruházat alapján
megtaláltam az ősi hun mondavilág eredetét, amely az Istentől kapott
fokos, korsó, kard és eke történetét is magában foglalja. Most dolgozom a
Vízöntő-Oroszlán csillagképet összekötő tengely apokaliptikus
eseménysorozatán.
A pecséthengerek képregény szerűen elénk vetítik az
égi eseményeket, amelyek a földi ember életének, sorsának tükrét adják.
Ebben a gazdag és precíz irodalomban hatalmas fejezetet szenteltek a
Világtenger gyümölcshozó ősanyjának, az égi zenének, aki a magyarság
kirlál asszonya, a Nagy Kutya csillagkép úrasszonya, a Mindenttermő fa
tejmagva, az őstudás. A pecséthengereknek ez a csoportja, amely az égi
nagyasszonyról szól, a szövegek közül a legarchaikusabb, mind
szókincsében, mind tartalmában.
Az őstudás fogalom az US TU különösen felkeltette a figyelmem, mivel
nagyon szerettem volna tudni, mit értettek ez alatt. A pecséthengerek
szövegéből kibontakozik, hogy valójában az égi csillag magatartása,
sorsa, hanyatlása, felfénylése, gyermekeinek megszülése és újra
visszavonulása az őstudás magja. Tehát
-a csillagsors
-a földi nők csillagpéldája
-a női sors elfogadása
-a női sors rendeltetésszerű átélése
A Kus királynő című pecséthenger ezt így mondja el:
Sámán Úrnő, erős őstej, Nagyasszony
Országoló Kus királynő Isten helyettese
Eme visszatér égi-tengeri hazájába
Ez az őstudás (5)
A magyar népmesék egyik csoportja, a tündérmesék, mind-mind az
őstudásról szólnak. Az Istenanya sorsa, léte, örökkévalósága az őstej
kiáradása, az égi tengeri utazás, a tenger szentsége, a tenger közepén
álló szent oltár, mint az ősanya otthona, ez az őstudás. És ezt a tudást
osztották meg egymással a májusi ájtatosságra járó szent magyar
asszonyok, amikor kis céduláikat átadták egymásnak.
Ez az őstudás az a köpeny, amely alatt megférnek az Ő leányai, befogadtatnak a jólelkű férfiak. Az őstudás az az istenhit, amelynek megvan a sajátos turáni karaktere. A hármas szám törvénye érvényesül úgy, hogy két ellentétes minőségű ős kiteljesedése a harmadikban, a gyermekben. Ebben a teóriában nemcsak a biológiával és az időfizikával ért egyet a hitelvünk, hanem a matematikával is.
Farkasinszky Tibor kutatótárunk a hármasság matematikai elvét kidolgozva jutott el erre a következtetésre. (6) Mi a hármas számot, mint a kilencnek, a tökéletes számnak az emberileg befogadható, használható gyökét fogjuk fel s eszmerendszerünkben az isteni hármasság nem más, mint a Világmindenség lényegének az emberek számára lebontott, érthető paradigmája. A kilences, a tökéletes szám lényege ebben a mi háromdimenziós világunkban megközelíthetetlen. A felé vezető út is csak révülésben bontakozik ki, amikor képesek vagyunk elhagyni jelenlegi dimenziónkat. (7)
A Miskolci Kelengyésládán ornamentikusan ábrázolták a téridő születését,
amint az időkerékbe belehull a kétféle minőség USTU = őstudó, őstudás
és végül az a jelző, amely a megoldás kulcsát adta a kezünkbe: LUGAL
GEME NAGY ÚRASSZONY, KI MADÁR vagy MADA vagy MAG AR, mikor melyiket
írták. Ez a jelző tartalmazza a Stella Hungarorum fogalmát, a Nagy Kutya
csillagkép Úrnőjét, Sziriuszt, aki az Ég királynője a fény őrzője és
megtestesítője, s a Világtenger oltárán termő Ánafa.
A fenti képjel együttes megtalálható mindazon pecséthengereken, amelyek
Orionról és családjáról szólnak. Ugyanis a Szinusz sorsa annyira
összefonódott az Orionéval, hogy valamilyen módon mindig utalás történik
rá is. Ezért hisszük, hogy őseink fényhite e kettős minőség eredménye, s
a fényhit úgy fonódik össze a vízzel, mint ősanyaggal, ahogy őseink
reánk hagyták: a fény természete a tükröződés, és ott képes
visszatükröződni az égből áradó fény, ahol a víz felszínén megtalálja
ehhez a tükörfelületet. így érvényesül az őselv, az őstudás, Hermész
Triszmegisztosz második mondása, hogy ami odafönn létezik, az van
idelenn és idelenn létrejött módosulások, hatnak a fenti világra.
A Nagyboldogasszonyban tehát, a fényből és vízből létesült
Világmindenség első megtestesülését láttak őseink, aki a teremtett
világgal együtt mini-pillanatról-mikropillanatra szakadatlanul
újjászületik, vagyis maga a tapasztalható valóság lelki szimbóluma.
A Miskolci Kelengyésládán oszlopos elrendezésben megtaláljuk a teremtés
fázisait. Az első kartusban a Napkerék jól szemléltető módon mutatja,
hogy kétféle minőség szükséges az élővilág létrehozásához:
az Egy
Isten és a
Eredményként a fel bíbor felhőkön lebegő Boldogasszony, az égi tulipán
testesül meg, s belőle ered a datolyapálma gerezdben megbúvó mag népe,
amely szkíta aranyveret foglalatban fejezi ki a maga eurázsiai
teljességét.
A teremtésben, a téridőben tehát az első testetöltés maga a Boldogasszony volt, ez az őstitok, amely a turániakra bízatott.
Ez a Boldogasszony azonosul sorsában a Szinusszal, szülési rendszerében
az Esthajnalcsillag kilenc hónapos fázisával, biológiai rendjében pedig a
Holddal, s ezáltal teljes harmóniába kerül a szerves Világmindenséggel.
A liturgia tehát neki szól, a teremtett Boldogasszonynak, a Világfa
csúcsán kedvesét váró Tündér szép Ilonának. A liturgiában a fény, a víz,
s az általa létesült erkölcsös világ kap hangot, s ez a hang maga égi
zene.
A róla szóló pecséthengerek szövegének ellenőrzése azáltal történt meg,
hogy az olvasott szöveg sorai dallamban ötvöződtek. A dallamosság és a
gyökökben megmutatkozó ritmus keltette fel a figyelmem és láttam be,
hogy a Boldogasszonyról szóló pecséthengerek szövege dallamos, ritmikus
szakrális liturgia, énekelhető, muzsikálható lelki szöveg, áhítatos, égi
retorika.
Összevetettem a jelzőket a Mária énekekben fellelhető jelzőkkel, s meglepett a hasonlóság.(8)
A jelzők nemcsak az énekekben találhatók meg, jelzők alapján tartja
számon a római katolikus egyház is Máriát. Mag Anna, HUN ŐS, Mugiru,
Mamus, NIN GIR GÁL=a világ fényessége, sugár, Magyar Anna, Csillaganya,
Világtenger gyümölcshozó ősanyja, magyarság zenéje, Csillaganya, Tündér
Anna, LIL A NI=nő, aki a vizek lelke, úri Csillaganya, US KAL GA=Ős nagy
tej, LUGAL HUN NI=Hunok nagyasszonya vagyis lélekasszony, UR AN
AMA=arany anya, Kus kirlálnő, Isten helyettese.
A lagaszi vázatöredéken (Kr. e. 3500-ban) látható Természetistennő
felirata csupa jelzős szerkezet, amely tovább élt a keleti népek
istenanya tiszteletében, s újra megjelent a középkori himnuszokban.
Babits Mihály fordította le latinból magyarra a legősibb szöveget,
melyet gregorián dallamra énekelünk (218. ének).
Tengernek Csillaga
Isten édesanyja. Üdvöz-légy mindig szűz,
menny boldog kapuja. Amen.
A vázatöredék szövege így hangzik:
Világtenger gyümölcshozó ősanyja
Magyarság zenéje
Csillaganya
Királyasszony
Napkapu
Magyarság király asszonya, égi zene.
(Tur-án 123. old.)
Mindkét változat azonosítja a Világmindenség úrnőjét, zenéjét, kapuját,
csillagát a magyarság úrnőjével, zenéjével, kapujával, csillagával. A
Boldogasszony a régiségben a "Magyarság királyasszonya volt," de
általában, a világban is ő volt a "Királyasszony" a "magyarság zenéje"
volt, de általában, mindenki számára maga volt az "égi zene".
Úgy tűnik tehát, hogy a Lugal Geme nagy Urasszonny, akié a Mada vagyis a
haza, az ország, a magyarság égi Úrnője volt, de áldó szeretete
kiterjedt a Világmindenségre. Szent István ennek a réges-régen minden
magyari nép által tisztelt Boldogasszonynak ajánlotta fel az országát,
mert az már ősidők óta az övé volt.
Nem véletlen, hogy 2002-ben Szőkefalván látott Mária jelenés szövege is
erre utalt: "Visszajövök, megvédem a magyarokat, nem hagyom magára
Magyarországot, mert ez az én örökségem és megvédem az örökségemet".
Kerestem a régi szövegekben a boldog szót, de nem találtam. A Pol-Bol
gyök Orion rendjére a PÁLOSOK-ra utal, akik a Lugal Geme nagy Úrasszony
védelmét szolgálták, és liturgiáját szervezték. A DUG gyök (L 309)
szinonimája a KÁRPÁTU (L 309) szó, amely tál, medence, váza értelmű és
pontosan a Kárpát-medencére vonatkozik. Ahogy Mágur összefonódott a
bárkával, úgy olvadt össze a Boldogasszony fogalom a Kárpát-medencével.
JEGYZETEK
1).Benedek Elek összes meséi I-III. köt. Szukits Kiadó 2002.
2).Orion és családja. 178-226. old. In: TUR-ÁN népének nyelvén. MBE. Miskolc,2004.
3).Műfaji kérdések 168-173. old. In: Vizek Könyve II. kötet. MBE. Miskolc, 2007.
4).Köszönöm Krizsai Mónikának, hogy a titokcédula ismeretét megosztotta velem.
5).TUR-ÁN Lm. 130-133. old.
6).Farkasinszky Tibor előadásai 2005-ben.
7).3600-as számkód 202-203. old. In: vizek Könyve II. kötet. MBE. Miskolc, 2007.
8).Verses népénekek („KANCIÓK") Mária énekek 287-377. old. In: Éneklő egyház.
Római Katolikus Népénektár - liturgikus énekekkel és imádságokkal - Szent István Társ. Bp., 1985.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A hétezer éves tatárlakai táblák a világmindenséget, a teremtett és rendezett világot ábrázolják