Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A kőkori írásemlékeket nem lehet értelmezni a
kőkori ősvallás tételeinek és hozzá kapcsolódó jelhasználatnak a
megismerése nélkül.
Az ősi idők embere még mindenestül a
vallásban élt, számára minden cselekedet egyúttal vallási cselekedet is
volt.
A mítográfusok unos-untalan figyelmeztetnek erre, amire egyenlőre a korai és a nem
szabványos írásemlékek megfejtésével bajlódók nem fordítanak elég
figyelmet.
Ezért nem tudatosult a tatárlaki táblák
elemzésével foglalkozókban az, hogy a kerek tábla egy felülnézeti
világmodell, a kecskés tábla pedig egy szembőlnézeti világmodell - azaz a
táblák a világmindenséget, a teremtett és rendezett világot ábrázolhatják.
A mitológiában jártas kutató a kecskék között álló fát, amely az
ősvallás számára ugyanúgy jelentést hordoz, mint a lineárisabb jelek,
nem hagyta volna ki a magyarázatokból.
Mindezek segítették volna ama felismerés megszületésétt, hogy csillagtérképpel (a világ ábrázolásával) állunk szemben.
A monogenezis bizonyítéka
A megfejtők szemmel láthatóan nem tudtak mit kezdeni a tatárlakai jelek
sokirányú kapcsolataival. Úgy gondolták, hogy választaniuk kell: vagy a
sumer írás alapján fejtik meg a táblákat, vagy a székely rovásírás
jelei segítségével.
Záhonyi András is megkérdezi a táblák jeleiről szólván: "Rovásjeleink
mellett miként bukkanhat fel ... az O mint moabi vagy szidoni
(főníciai) rovásjel, esetleg mint a Nap egyiptomi képjele?"
Arról árulkodik ez a jellegzetes, másoknál is felbukkanó kérdés, hogy a
szerzők az egyes írásokat csak egymástól független rendszerekként
tudják elképzelni.
Ez aztán sajnálatos módon megakadályozza őket az írásemlékek helyes értékelésében.
A táblákon nyilvánvalóan nem sumer, székely, moabi és szidóni jeleket
látunk, hanem csak ezek előképét. A táblákon nem több írásból
összeszedett jelek kavalkádja látható, hanem egyetlen kőkori írás
szervesen összetartozó jelei. Amiből az következik, hogy volt egy kőkori
írás, amelyik hatott a később kialakuló antik írásrendszerekre.
Ha a tatárlakai táblákat az írások monogenezisének bizonyítékaként tárgyaljuk, akkor nincs min fennakadnunk.
Az "atya" és az Orion jele
A tatárlakai
táblák Orion csillagképet ábrázoló jele megfelelően illusztrálja a
fentieket. Előfordul ez a jel a tatárlakai táblákon, meg a sumer írásban
is (ahol nem csak az Orion csillagképet jelöli, hanem az "atya" szót
is), valamint megtalálható a párhuzama a kínai "atya" szóban és a
székely írás "ty" (atya) jelében is.
6/a. ábra. A székely rovásírás egyik "ty" (atya) jele Kájoni János nyomán
6/b. ábra. A kínai írás fu "atya" jele
A kőkori jelek használata olyan nagymértékű a korai
írásrendszerekben, hogy talán helyesebb lenne, ha az esetükben nem is új
írások megteremtéséről, hanem egy régi jelrendszer hasadásáról (több,
némileg eltérő írásrendszerré válásáról) beszélnénk.
6/c. ábra. A klasszikus ciprusi szótagírás "a" betűje és a székely írás egyik "ty" betűje az Orion csillagképre rajzolva
Az atya szójele azért hasonló a fél világon és azért ábrázolja az Orion
csillagképet, mert a kőkori ősvallás szerint az Orion csillagkép az
atyaisten égi mása. A csillagokból rajzolt égi kép szerint az Orion és
két fia (a Gemini) a Tejúton a Sarkcsillag felé menekülő (a Cassiopeia,
Auriga és Perzeusz alkotta) csillagszarvast üldözik. Ez a kép köszön
vissza a lapp, a magyar, de a közép-amerikai indián mítoszokban is.
6/d. Az Orion csillagkép a fegyvereit emelő ősatyát ábrázolja
6/e. A tatárlakai Orion jelkép a téglalap alakú tábláról; a sumer
írásban az alsó (homokóra alakú) jelrészlet (az Orion "teste") felel meg
az Orion csillagkép jelének és egyúttal az "atya" szójelének; ugyanezt a
(homokóra alakú) részletet a lineáris írásokban egy X helyettesíti
A körbe zárt kereszt alakú világmodell
A
kör alakú agyagtábla a közepére rajzolt nagyméretű kereszttel együtt egy
világmodell - amellyel Záhonyi András ugyanúgy nem foglalkozik, mint
ahogyan én sem foglalkoztam vele 1993-ban. Ez a körbe zárt kereszt
ugyanis - nagyságát, kialakítását és írástörténeti kapcsolódásait
tekintve - annyira eltér a többi jeltől, hogy könnyű figyelmen kívül
hagyni és nehéz a többi közé illeszteni. Ez a jel keretbe foglalja a
többit, ezért némi joggal mondható, hogy a fától nem láttuk az erdőt. Ez
a figyelmen kívül hagyott nagy jel világábrázolásnak mutatja a kerek
táblát.
Ettől függetlenül Záhonyi András - helyesen - azt állítja a tatárlaki táblákról, hogy "felirataik az ősi világszemléletet tolmácsolják".
Ehhez a két kézenfekvően kínálkozó segítséget - a székely írás "f"
(Föld) jelének tanúságát és e sorok írójának világmodellekkel
kapcsolatos megállapításait - nem vette igénybe, vagy ezekre nem
hivatkozik.
Az egyik segítség a kerek táblán lévő körbe zárt
kereszt alakú alapjel lehetett volna, amelybe - mint keretbe - bele van
illesztve az összes többi jel. E jel a világ legkorábbi, legszélesebb
körben ismert jele, amelynek megfelelőit mintegy 50 000 éve használja az
emberiség. E hallatlan régisége miatt található meg több
jelrendszerben: az asztrológusok jelei között és a kínai írásban "Föld"
jelentéssel, az egyiptomi hieroglifák között a "település" jeleként, a
székely írásban pedig az "f" (Föld) jeleként. Az indiánok és a tibetiek
homokszórással készített mandalái (világmodelljei) is a körbe zárt
keresztre épülnek. Mindegyik változat a világ, vagy a világ közepének
jele és a közel-keleti Éden (az egykori közös őshaza) jelszerűvé vált
térképe.
Azaz már a táblákra vetett első pillantás és a
tapasztalható ősvallási gyakorlat alapján is nyilvánvaló, hogy
világmodellről van szó. E megállapítás segíthette volna a táblák
megértését, azonban önmagában nem oldotta volna meg a tatárlakai táblák
kérdését. Ugyanis - velem együtt - mindenki a további jelekre
koncentrált, amelyek megfejtése korántsem ilyen egyszerű. Utólag azonban
kijelenthetjük, hogy a figyelmen kívül hagyott körbe zárt kereszt
(világmodell) léte megnyugtatóan alátámasztja Záhonyi András
magyarázatának lényegét.
Azt persze a további hasonló leletek
értelmezésének megkönnyítése érdekében jó lenne általánosan elfogadni és
megérteni, hogy a kőkori írástudók jellemzően nem számlákat, vagy
árukísérő jegyeket írtak az írásjeleikkel, hanem ősvallási jelentőségű
világmodelleket. A világmodellek olvasása pedig más követelményt támaszt
a megfejtővel szemben, mint mondjuk egy novella, vagy egy levél - s ezt
a kőkori olvasásmódot el kell sajátítania annak, aki hasonló terepen
eredményt akar elérni.
tudosvirtus.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Nagyboldogasszonyban a fényből és vízből létesült Világmindenség első megtestesülését láttak őseink