Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Történelmi forrásaink a magyarokat Noé két fiától, Chámtól vagy Jáfettől eredeztetik.
A Képes krónika-család és a Tarih-i Üngürüsz a bibliai
Chámon és Kuson keresztül Nimródtól származtatja a hunokat és a
magyarokat. Népünk e hitet kitörölhetetlenül megőrizte emlékezetében
minderről Marton Veronika sumerológust kérdeztem.
- A több ezer éves ékiratok vizsgálatának eredményei arról tanúskodnak,
hogy a magyarság a Mezopotámiában élt ókori népnek, a káld-sumirnak az
egyenes ági leszármazottja. A magyar nép származásának gyökerei Noéig és
a fiaiig nyúlnak vissza. Nem az a csodálatos ebben, hogy Noé az ősapa,
hiszen a Biblia szerint a mai emberiség ősei Noé bárkájából bújtak elő,
hanem az, hogy a magyarság Noéig visszavezethető származási vonalának
mind a krónikáinkban, mind az ékiratokban írásos nyoma van. Az összekötő
kapocs Nimród, a magyar krónikákban Nimrót, Nemrót vagy Ménrót.
Nimród az ókorban nagyon népszerű volt, számos néphagyomány, sok-sok
feljegyzés és könyv emlékezik meg róla. Josephus Flavius szerint Nimród
kezdeményezte Bábel tornyának az építését (a Károli Bibliában e tény név
nélkül említtetik), amely áttételesen az eladdig egy nyelven beszélő
nép nyelvének összezavarodását okozta.
A zsidó Hagadda Nimródot Ábrahám kortársának, a bálványimádás és a tűztisztelet megalapítójának tartja. A szíreknél Ábrahám Nimródot égő kemencébe vetette, mert nem akart felhagyni a bálványimádással. Az arab hagyomány Nimródnak ró fel minden rosszat és jót. Chorenei Moses szerint Nimród birodalma az örmény hegyekig nyúlt. Mások azonosítják az asszír Ninussal, Ninive alapítójával. Az óbabiloni korból származó un. Nabateus mezőgazdaság c. arab könyvben az áll, hogy Nimród annak a babiloni dinasztiának az élén áll, amelyet kánaáninak neveztetnek. Arábia más részén kusitának tartják. Berossos Evechoust (Evekus), az első vízözön utáni babiloni uralkodót azonosnak tartja Nimróddal és az Evekus névből valóban kihallik a kus szó. (Talán, valóban azonosságot takar?)
- Esetleg más néven találkozunk-e Nimróddal az ékiratokban?
- Az ékiratok szerint a Biblia említette Nimród azonos Gilgamessel. Neve
a régi görögök szerint Gilgamos, innen származik a közismert Gilgames
elnevezés. Az ékiratokban (G)IS-DU-BAR, de mind a sumir ékiratos
táblákon, mind az asszírok által összeszerkesztett Gilgames eposzban
többféle ékjellel írták a nevét, és többféleképpen is hangzósították.
Ennek oka, hogy a Gilgames-történetek számos ókori nép hagyományában,
írásos emlékeiben fennmaradtak, és a szövegek egymástól igencsak távoli
helyeken kerültek elő. Így, ha a történetek azonosak is, a nevek
írásában (és hangzósításában) bizony eltérés van. Leggyakoribb jelentése a napisten fokosának hőse. E jelcsoportnak más értelmezése is lehet,
mert a káld-sumir jelek jobbadán többjelentésűek, de a különféle
jelentések nincsenek szöges ellentétben egymással.
Egybevetve a Bibliát és a Gilgames eposzt, kiderül, hogy valóban egyazon
személyről, bátor vadászról és harcosról, utazóról van szó. Mindkettő
birodalomalapító, mégpedig az első a (kis)ázsiai birodalomé.
Izdubar királyságának központi magja Sinear (=Sumer) és Akkad, Babilon, Erek (az örök város) és Nippur.
Nimród birodalmának kezdete volt Bábel, Erekh, Akkád és Kálnéh a Sineár földjén.
Tehát Izdubar és Nimród első birodalma ugyanazon terület volt. Nimród e
földről ment aztán Assíriába és építé Ninivét, Rekhoboth városát és
Kalaht. És Reszent Ninive között és Kalah között.
A héber iratok Asszíriát Nimród földjének nevezik. Izdubar is Asszíria felé kelt útnak, hogy megvívjon Humbabával.
George Rawlinson angol asszirológus írja, hogy Nimród valóban a babiloni
uralom létrehozója volt, és egy vagy két évszázaddal a méd vagy az
elamita dinasztia előtt uralkodott.
Tehát e megállapítások egymással egybevágnak. Mind Nimród, mind Gilgames
birodalmának kezdete Sumerhoz kötődik, és szinte ugyanazon városokat
alapítják, ezután vándorolnak Asszíriába.
Izdubar apja Samas, a napisten, amelyet Kusu-nak is lehet olvasni. E
név azonosnak tűnik a Kus névvel. A Biblia szerint Nimród Kus egyik fia,
tehát kusita, vagyis etióp. A kutatók többsége a kusitákat Etiópiából
származtatja;. A magyar néphagyomány Árpád népét, az erőteljesebb alkatú
és sötétebb bőrű fekete magyarokat kusitának tartja, szemben a kisebb,
kissé mongoloid hunokkal.
- Mit mondanak a mi krónikáink?
- A Thuróczy krónikát azért szeretem jobban a többinél, mert Nimródról
és a magyarok eredetéről szinte minden korabeli ismeretet közöl, s ami a
régi keleti forrásokban megvan, az megvan abban is. Mátyás király
krónikaírója nem bizonyított tényként közli ezen ismereteket, hanem
egymás mellé állítva, mindegyiket felsorolva, hogy ilyen vélemény is
van, olyan is van. Az egyik író ezt közli, a másik azt, s az olvasóra
bízza, hogy meggyőződése és lelkiismerete szerint melyiket fogadja el.
Szent Jeromos megjegyzi: Khús nemzette Nimródot. Ez volt az a Nimród,
aki Noé utódait rávette az Úr elleni lázadásában ama híres torony és
város építésére A hagyomány azt tartja, hogy źe torony építése Núbia és
Egyiptom határán történt, mások viszont azt mondják, hogy Káldeában az
Eufrátesz folyó mellett volt némelyek úgy tartják, hogy ez a Nimród
volt a hunok, vagyis a magyarok ősapja.
Nimród, a nyelvek összezavarodása után Havilah földjére költözött, amit most Perzsiának neveznek, és itt két fiat nemzett Enéh nevű feleségének, az egyiket Hunornak, a másikat pedig Magornak nevezték:
végül is az összes hunok, vagyis a magyarok ezektől vették eredetüket. Azt is mondják, hogy ugyanennek a Nimródnak más feleségei is voltak, ésź más fiakat is nemzett, és hogy ezek és utódaikźPerzsiában laknak, testalkatuk és színük hasonlít a hunokéra, csupán beszédük különbözik tőlük valamelyest, ahogy a szászoké a türingiaikétól.
Thuróczy teljesen világosan utal arra, hogy Perzsiában Nimród
leszármazottjai éltek, s reméljük még ma is élnek, akik hozzánk,
magyarokhoz hasonlítanak. Ezt a Tarih-i Üngürüsz is alátámasztja:
A régi időkben a Madzsar törzs nemzetsége Nemród gyermekeitől
származott. Nemródnak volt egy Ankisza nevű felesége, s ettől a
feleségétől két fia született. Az egyiket Magornak, a másikat Hunornak
hívták.
A fiúk felnőve, Nemróddal, az apjukkal vadászni indultak. Nemród egy
vadra bukkant, amely Adzsem határán eltűnt. Adzsem a Kaukázus déli
lábánál fekszik, Perzsia északi része. Itt építettek a fiúk egy
monostortź
A Tarihi Üngürüsz Hunort tartja a magyarok ősapjának nem pedig Magort. A
magyar hagyomány meg Magort tartja a magyarság névadó ősének.
Előfordulhat, hogy a Magor-féle névadásban szerepet játszhatott a
népetimológia, hiszen a Kuma parti Madsar (=Magyar) város neve
összecseng Magor nevével.
A Tarihi Üngürüsz Hunor és Magor édesanyját Ankiszának nevezi. A
krónikák pedig Enéhnek. Enéh nevének jelentését sokan boncolgatták,
figyelemreméltó irodalma van. Ankisza neve sumir eredetűnek tűnik.
Előrebocsátom, hogy a latin betűs nevek ékjelekre való átírását,
értelmezését nagyon óvatosan kell végezni. Ennek ellenére megteszem,
mert érdekes, ha nem is bizonyítható eredményt ad. Bizonyított csak
akkor lesz az alábbi fejtegetés, ha valamelyik táblán, nem külön-külön,
hanem szószerkezetként előbukkan Ankisza neve.
A név szótagolva AN.KI.SzA. Jelentése az Ég-Föld termékenyítettje. Az
utolsó termékenyített-ként értelmezett ékjel szószerinti jelentése valaki által megtermékenyített. Ezen kívül más olvasat is megállná a
helyét, de azok is közel állnak a fenti értelmezéshez.
Az Ankisza név jelentése, még akkor is, ha feltételezett megerősíti
Nimród leszármazottjainak, Hunor és Magor utódainak csodálatos eredetét.
A magyar krónikák és a káld-sumir szövegek egybevetése, gondos
tanulmányozása azt sugallja, hogy a magyar nagyon-nagyon régi nép.
Eredete a vízözönig, feltételezésem szerint a vízözön előtti időkre
nyúlik vissza.
Az ékiratok alapján ez több mint valószínű. A magyarság több évezredes történelme bizonyítja, hogy népünk Isten oltalma, védelme alatt áll. Ezt az isteni kegyet megpróbáltatásokkal, nehézségekkel szolgálta és szolgálja meg, mert az évezredek óta tartó nyílt vagy alattomos elveszejtésünkre való idegen törekvés, ármánykodás ellenére sem eltüntetni, beolvasztani, sem megsemmisíteni nem sikerült. Népünk olyan, mint porából éledt főnixmadár, amely minden ötszázadik évben elégeti magát, hogy aztán hamvaiból új életre keljen és továbbéljen. Úgy legyen!
- A Kézai-féle krónika Nimródot találóan Nemrótnak hívja. Nemrót (=nem
rótt) sokatmondó név, s talán azt jelenti, hogy Noé fiának, Khámnak az
unokáját, Nimródot nem átkozta, nem rótta meg?
- A Nimród és a Nemrót név között valóban feltűnő az egyezés. A két név
azonos volta kizárólag magyar nyelven igazolható. Az ókori keleti népek
többsége írásában nem jelölte a magánhangzót, mert nem volt
jelentésmódosító szerepe; s az azonos helyen képzett zöngés és zöngétlen
mássalhangzók a beszédben felcserélődhetnek: t = d. Ezek
figyelembevételével a két név valóban egyező. A nyelvészeti fejtegetést a
bibliai (és más) történések is alátámasztják.
Ez csak egy, de jelentős példa, amely megerősíti azokat a véleményeket,
miszerint a bibliai történetek a magyar őstörténet részei, csak akkor az
elődeinket még nem nevezték magyarnak.
A kételkedőkben a Nimród-Ménrót névazonosítást illetően felmerülhet,
hogy a krónikáinkban utólagos belemagyarázás történt. Vajon, akkor
hogyan értelmezhető a többi, a magyar nyelv segítségével értelmezhető,
megfejthető sok-sok bibliai beszélő név?
Nimród (= Izdubar) Kus nemzetségbeli hódító uralkodó volt, aethióp
(=etióp). Ismereteink szerint Etiópia Afrikában van, de a régiségben
etiópoknak nevezték Medea és Elam hegyeiben, továbbá a Babilóniában is
élt kassukat vagy kossaiakat, azaz a kusitákat. Berossos szerint kusita
eredetű az arábiainak nevezett V. dinasztia, amelynek ugyanaz volt a
felségterülete, mint Nimródénak.
A Biblia az ázsiai és az afrikai kusok között nem tesz különbséget, de
némely magyar krónika igen. Tény, hogy a kassuk Elam őslakói a
kőemlékeken, határozottan etióp típusúak. Nimród meg nemcsak
származására, hanem kinézetére nézve is kusita. A róla készült
ábrázolásokat nézve semmiképpen sem tartható sémitának.
Mind a káld-sumir ékiratok, mind a Biblia tanúsága szerint élő, történelmi személy, nagy király és hadvezér volt. Az általa alapított városok Mezopotámiában a legrégebbiek. Például a Talmud szerint Kalneh azonos Nippurral, a sumirok vallási központjával.
Amióta világ a világ, a történelmi események ismétlődnek, csak a
szereplők köntöse változik. Voltak hatalmas, hódító, de az idők folyamán
nyomtalanul eltűnt, s voltak dicső, majd meghódított, kijátszott és
megcsalt, de ma is létező népek. A magyarság ez utóbbiak közé tartozik.
Történelmében bizonyos események időről időre ismétlődnek. Nem volt ez
másként az ókorban, és nincs másként ma sem.
A Biblia és a magyar krónikák szinte egybehangzóan közlik Nimródról,
hogy kezde hatalmassá lenni a földön hatalmas vadász vala az Úr
előtt, annak ellenére, hogy atyjafiát Noé, a dédapa megátkozta: Noé
szőlőt ültetett, ivék a borból, s megrészegedék, és meztelenen vala sátra
közepén. Khám, Kanaánnak az apja meglátá az ő atyjának meztelenségét,
és hírül adá künnlevő két testvérének. Akkor Sém és Jáfet ruhát
ragadván háttal menve takarák be atyjok meztelenségét Az atya
meztelenségét látni a régiségben főbenjáró bűnnek számított, mégis Noé
nem Khámot, aki kitárulkozva látta, hanem annak akkor a legkisebb fiát
Kanaánt átkozta meg: felserkene Noé mámorából, és megtudá a mit vele
az ő kisebbik fia cselekedett vala: Monda: Átkozott Kanaán! Szolgák
szolgája legyen atyjafiai közt.
Feltételezhető, hogy Khámmal együtt Kanaán is látta Noét, s a Biblia e
részt valamilyen okból kifolyólag homályban hagyja, illetve nem
pontosítja, és az ő kisebbik fia meghatározás talán Kanaánra, és nem
Khámra vonatkozik. Akár így, akár úgy, az átok, a megrovás Nimródot nem
illette.
- Felmerül a kérdés, vajon a Biblia miért bánik olyan kurtán-furcsán Nimróddal?
- Noé leszármazottjai között szerepel a neve, és az is, hogy hatalmas
vadász, városalapító . Ezután sem Nimródról, sem az utódairól nem esik
szó. Más keleti források Nimródot tartják Bábel tornya építtetőjének, de
a Biblia ezzel kapcsolatban nevét sem említi. Sőt a továbbiakban a
leszármazottjairól is hallgat, pedig a magyar krónikák, például a
Thuróczy részletesen, apáról fiúra haladva Noétól kezdődően közli Khám,
Kus, Nimród Hunor stb. leszármazottjainak nevét, összesen 42-t.
A bibliai nevek többsége nem egyéneket, hanem népeket jelöl. Aprólékosan
felsoroltatnak az átok sújtotta Kanaán utódai, méghozzá tizenegy
népcsoport, azaz törzs (és város). Lakóhelyük a termékeny félhold íve,
Egyiptom, Mezopotámia és a Közép (itt: Földközi) tenger határolta, igen
termékeny és gazdag föld; ilyen nagy területre széledének [el] a
Kananeusok nemzetségei.
Igazából a bűnt Khám követte el, mégis Kanaán lett az átkozott. Ha Noé
Khámot átkozza meg, akkor az átok nemcsak rá, hanem a meg sem született
fiára, jelen esetben Nimródra is vonatkozott volna. De Nimródot nem
lehetett megátkozni, hiszen hatalmas vadász vala az Úr előtt. Ilyetén
módon az Úr kegyeltje (nem csupán ő, hanem, minden keserv és hányattatás
ellenére az utódai, a magyarok is). Nimródot ezért átok nem érhette,
talán nem is fogta, de a további sorsát a Bibliában el lehetett
hallgatni, és testvére, Kanaán népeinek erkölcsösségét, a
szülőföldjükhöz való jogát is kétségbe lehetett vonni.
Ennek valószínű oka az, hogy erkölcsi szempontból indokolttá tegye az
izraeliták Kánaán elleni agresszív támadásait. A terület népessége
szorgalmas és békés, földje jó és termékeny, amolyan tejjel mézzel
folyó Kánaán, amelyet bármely nyomorúbb területről jött nép bizton
megirigyelhetett, és álmokat szövögethetett arról, hogy egyszer az övé
leszź, és lett.
Az Úr kihozván az izraelitákat Egyiptomból, nekik ígérte Kánaán földjét: Le is szállok, hogy megszabadítsam őt [a népet] az Egyiptombeliek
kezéből és felvigyem őt arról a földről, jó és tágas földre, téjel és
mézzel folyó földre, a Kananeusok, Khitteusok, Emoreusok, Perizeusok,
Khiveusok és Jebuzeusok lakóhelyére. E föld, bizony a Chám kisebbik
fia, Kanaán utódainak sajátja volt, amelynek lakóit az izraeliták
erőszakkal, kegyetlenséggel, csalással és árulással űzték elź Mózes IV.
könyve részletesen leírja az izraeliták hadi készületeit; s hogyan
vették el a kánaaniták országát, s tették őket földönfutóvá.
Meglepő hasonlatosság, hogy hazánkat, a Kárpátok övezte országot a
középkorban tejjel mézzel folyó Pannóniá-nak hívták. Minden megvan
itt, ami szem-szájnak ingere, van gazdag földje, könnyen védhető
határai, kellemes éghajlata, ügyes, de már szolgalelkű népe . Vajon
ugyanaz lesz a sorsuk, mint a kánaánitáké?
(E tanulmányban, a Jézus-hitű Álmos, Árpád kitétel, minden bizonnyal
sokakban, a kételyt, a túlzást, vagy még inkább a tagadását fogja
kiváltani. Ennek megelőzésére csak annyit, hogy Dr. Badiny-Jós Ferenc: A
káld-pártus hagyomány és a magyarok ősvallása című legújabb könyvében
részleteiben bizonyítja a fenti állítást. Valóban merésznek tűnik, de
mind addig amíg nem olvastuk végig, ne vessük el a sulykot, gondoljunk
arra, hogy a kutatások viszik előre még a történelemtudományt is.)
forrás
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mit értünk nemzet alatt és mi a nemzetség?