Magyar himnusz: IZ-RA-EL népe 2

Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 359 fő
  • Képek - 1302 db
  • Videók - 452 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 87 db

Üdvözlettel,

Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 359 fő
  • Képek - 1302 db
  • Videók - 452 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 87 db

Üdvözlettel,

Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 359 fő
  • Képek - 1302 db
  • Videók - 452 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 87 db

Üdvözlettel,

Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 359 fő
  • Képek - 1302 db
  • Videók - 452 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 87 db

Üdvözlettel,

Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A 3. évezredben EBLA volt az akkori KÖZÉP-KELET legnagyobb hatalma.

 

 

Badunyi Ferenc MAGÁNNYOMOZÁSA a Palesztin „EBLA" KÖRÜL


Élvezettel olvastam Bobula Ida ÁRPÁD városáról írt, remek cikkét az Ősi Gyökér utolsó számában. Felötlött bennem a kérdés, vajon elindult-e valaki kutatóink közül ezen a nyomon, hogy utánanézzen, mond-e nekünk több érdekességet Észak-Szíria területe, ahol az utóbbi években állandó ásatások folynak. Tudomásom szerint azon a környéken más magyari hangzású, ősi helységnév is szerepel, mint pl. BÉLA, ÚR, IRAM stb.

„Ezek mindenkit érdekelhetnek, akiknek szívügye a történelem. DE KÜLÖNÖSEN ÉRDEKELHETNEK MINKET, MAGYAROKAT, akik lehetségesnek tartjuk a magyarság szumír eredetét" - írja Bobula egy másik cikkében, de ugyanerre a környékre vonatkoztatva, ahol ÁRPÁD városa is állt s ahol az akkori feltárási munkálatok és azok eredményei világszenzációt okoztak.

 

EBLA, ősrégi városállam felfedezésére célzok, amit Aleppótól (régi nevén ARMAN) délre ástak ki, Sarakeb falu közelében egy TELL MARDIKH nevű helyen. A sumírológiának még létező kétségeit, bizonytalanságait, problémáit „...az EBLÁ-ból előkerült óriási nyelvi anyag előreláthatólag tisztázni fogja" írja Bobula.

 

Az ott lejátszódó ásatásokról - gondolom - érdemes bővebben szólni, mert ezek nemcsak világszenzációt, hanem VILÁGBOTRÁNYT is okoztak. A zsidó faji sovinizmus és a vele véd- és dacszövetségben együtt munkálkodó zsidókeresztény vallási fanatizmus EBLA-val kapcsolatos történelmi kiértékelései ugyanis olyan vihart indítottak el, ami hosszú éveken át dühöngött, s aminek még ma sincsen vége.

 

Remek alkalom ez arra, hogy a botrányt okozó nagyszabású nemzetközi összeesküvést dokumentálva bemutassam annak főszereplőit, a „TUDOMÁNY KORRUPTORJAIT" és működésüket. Meg kell bélyegezni ezt a sátáni társaságot, ami önző céljainak érdekében semmiféle eszköztől sem riad vissza, hogy bepiszkoljon, leromboljon, tönkretegyen mindenkit és mindent, ami útjában van. De szükség is van erre, mert - sajnos - szép számmal vannak még oly an jóhiszemű, gyanútlan, na meg FÉLREVEZETETT bárányok, akik mindezt nem ismerik, illetve még nem hiszik, hogy ilyenek tényleg léteznek.

 

VIHAR A MELEGÁGY" KÖRÜL

 

1975-ben olvastam először egy német újságban arról a 15 000 agyagtáblá­ról, amit Szíriában ástak ki, és amik - sumér jelekkel - egy „ismeretlen semita nyelven" vannak írva. 1977 nyarán pedig véletlen tanúja voltam egy beszélgetésnek, ami két hölgy között zajlott, míg autóbuszon utaztam át fővárosunk egyik „gettóján". Kb. így hangzott:

- Olvastad a „Luz"-ban a Rabinovics cikkét?

 

- Nem jött még meg a lap!

 

-          Nos, ha megjön, olvasd el sürgősen. Majd rájössz, mennyire igazunk volt, mikor nekimentünk Szíriának. Az a föld is mindig a miénk volt, sőt ott volt az igazi őshazánk. Éber volt az első királyunk és uraltuk az egész Keletet. Tőlünk tanultak írni-olvasni a mezopotámiaiak... Most az összes tetves arab fogja a fejét és őrjöng a dühtől. Pedig ezt nem is mi mondjuk, hanem az olasz tudósok...

-           

Elgondolkoztam ezen az örömmámoros beszélgetésen, s elhatároztam, hogy elolvasom a Rabinovics cikkét én is, még ha addig élek is. Meg is szereztem s el is mélyültem ájtatosan a cikkben, minek címe „EBLA - A zsidó kultúra bölcsője".

 

Ebből tudtam meg, hogy egy olasz régészcsoport, dr. PAOLO MATTHIAE, a római egyetem tanárának vezetésével már 1964 óta ássa, a szíriai állam megbízásából és szakembereinek közreműködésével Észak-Szíria egyik romterületét, 60 km-re Aleppótól délnyugatra, ami Tell Mardikh néven ismeretes. Négyévi munka után találta meg az olasz-szír kutatóegyüttes azt a bizonyítékot, amiből kiderült, hogy a szóbanforgó tell (romterület) alól előkerült EBLA, ősrégi városállam kb. 55 hektár területen feküdt, s aminek valamikori létezéséről már tudott a tudomány, fekvését azonban csak most fedezte fel.

 

„Ha Ábrahám egy ténylegesen létező személyiség volt s nemcsak több „prototípus kombinációja.., mint ahogy ezt eddig feltételezték a tudósok, akkor az i. e. 18. században kellett éljen. A kiásott EBLA legfelsőbb kultúrrétege pedig a 16. századra esik. Az alsóbb rétegek viszont nemhogy primitívebbek, hanem sokkal fejlettebbek" - magyarázza Rabinovich. Majd így folytatja:

 

„Matthiae 1973-ban találta meg az első 42 dr agyagtáblát, s munkatársként egyetemi kollégáját, dr. GIOVANNI PETTINATO, szicíliai származású szumírológust, nyelvészt és epigráfust kérte fel. Ő vette kezébe aztán ezeket és a többi 15 ezer körüli táblát, amit a régészek később találtak meg az EBLA-i királyi palota archívumában. Az első írástípusok az AKKAD-i SARGON korára vallanak, tehát i. e. 2300 és 2200 közé, és PETTINATO szerint egy »ismeretlen szemita« nyelven vannak írva, amit ő »EBLAITA« dialektusnak nevezett el.

 

EBLA erős, gazdag, független és virágzó városállam volt, Egyiptom és Mezopotámia után a leghatalmasabb, s összeköttetésben állt gazdasági, kulturális, katonai stb. vonalon az egész akkori Közel-Kelettel. PETTINATO a táblákról olyan neveket olvasott le, amik megdöbbentőek, mint pl. AB­RA-MU (Ábrahám) IS-RA ILU (Israel), DA-U-DUM (Dávid), IB-RI-UM (Éber) stb. Ez utóbbi speciálisan érdekes, hisz a THORA szerint NOÉ egyeneságú leszármazottja és Ábrahám öt generáció előtti ősapja, az olasz régészek véleménye alapján pedig EBLA legnagyobb királya volt."

 

Rabinovich megszólaltatja a jeruzsálemi ALBRIGHT INTÉZET igazgatóját, DAVID NOEL FRIEDMAN zsidó őstörténészt is, aki szerint ÉBER és a többi zsidó ős eddig mint „szimbólumok" voltak kezelve, Dávidot pedig csak egyet ismer a történelem.

 

De megtalálható a táblákon az UR-SA-LIMA név is, ami majdnem bizonyosan Jeruzsálemre vonatkozik 500 évvel azelőtt, hogy ezt a várost a legrégibb feljegyzés - az egyiptomi execrációs szöveg - említi. De ott van Jatson, Meguido, Yafo, Gaza, Sinai, Sodoma és Gomorrha is. EBLA felfedezése tehát fantasztikus jelentőséggel bír, és FRIEDMAN szerint „világos", hogy a patriárkák és utódaik - ha talán nem is éltek EBLA-ban, feltétlenül ennek a tradíciónak gyermekei, és abba a kultúr-régióba tartoztak, amiben tovább élt és fejlődött ez a patinás műveltség, ami oly hatalmas befolyást gyakorolt a későbbi korokra. PETTINATO professzor is azt bizonyította a New York Times-nak, hogy a patriárkák történelmi lények voltak az EBLA-i táblák tanúsága szerint.

 

MATTHIAE és PETTINATO a londoni Asszirológiai Konferencián, 1976 júniusában, nyilvánosan számoltak be az ásatási eredményeikről. Nagy számban vettek részt ezen zsidó tudósok és szakértők. Köztük volt dr. ÁBRAHÁM KEMPINSKI, Tel-Aviv-i egyetemi tanár, aki kijelentette, hogy a táblák sumír ékírással vannak írva, de annak ellenére, hogy a romok között sok szumír-eblaita - tehát kétnyelvű - szószedetet is találtak, még nem ismeretes ez utóbbi szavainak kiejtése, hisz az ékjelek sokszor tizenöt­féleképpen is interpretálhatók. Az se biztos még, hogy URU-SA-LIMA valóban Jeruzsálemre vonatkozik és pl. YAFO sem jelölheti a mai várost, mert az csak félezer évvel később keletkezett EBLA kora után. Ezért egyelőre az olvasatok nem biztosak s az a tény, hogy IBRUM szerepel egy írásban, még nem jelenti azt, hogy ÁBRAHÁM ősapjáról van szó.

 

Rabinovics szerint a zsidó tudósok ugyan óvatosak nyilatkozataikban, lelkesedésüket és izgalmukat azért csak nehezen tudják leplezni, hisz valóban megrendítő az a tény, hogy ebben az i. e. 3000-ben létezett észak­szíriai államban egy rendkívül fejlett, írástudó társadalom élt, ha tekintetbe vesszük, hogy az írás feltalálása a történelem valódi kezdetét jelenti. EBLA 500 évvel előzte meg az akkádokat, akik később szintén a sumír ékírást alkalmazták nyelvükre.

 

A cikkíró idézi dr. JAIM TADMORT is a jeruzsálemi egyetemről, aki szerint az ásatások kiértékelése kimutatta, hogy a régi civilizációk sokkal nagyobb területre hatottak ki, mint eddig hitték. Az „eblaita" nyelv tanulmányozása - ami 1000 évvel előzi meg Mózes korát - fényt deríthet a héber nyelv eredetére is. Valószínű, hogy azon a területen több másik kultúrközpont is rejtőzik, ugyanis elképzelhetetlen, hogy EBLA hatalmas kultúrája csak az állam közvetlen környékére lokalizálódott.

 

A cikk konklúziója pedig a következő:

 

„Ha a szenzációs hírek a végén kissé túlzottaknak is minősülnének, A TÁBLÁK MEGFEJTÉSE MINDEN BIZONNYAL BE FOGJA BIZONYÍTANI, hogy ez a kultúra és ez a környezet volt annak a zsidó civilizációnak a bölcsője, ami ezer évvel később emelkedik föl. Nyilvánvalóvá lesz, hogy a föld e részén az i. e. 3. évezredben egy KULTÚR-MELEGÁGY virágzott, ami a zsidóság múltjára vonatkoztatva annyit jelent, hogy annak kezdetei sokkal, de sokkal civilizáltabbak voltak annál, amit a zsidók saját maguk képzeltek."

 

Eddig a megdöbbentő cikk. Rabinovich Ábrahámot ezek után nyugodtan kinevezhetjük prófétának, és mindenki megértheti az autóbuszon pletykáló két nemes származású hölgy mámorát, de a zsidó tudósok izgalmát és lelkesedését is. Az is tisztán látható - csak gondolkozni kell -, hogy Ábrahám startja nem is a káldeai UR-ban játszódik le, hanem valahol máshol, északabbra, ahol már több generációval előbb érlelte szent magvait ÉBER és a többi héber „KULTÚR-MELEGÁGYAIBAN". Mivel Rabinovics próféta szerint: „a táblák megfejtése minden bizonnyal be fogja bizonyítani" ezt... én is lassan lecsillapodtam, és egyelőre várakozó álláspontra helyezkedtem.

 

HOL VOLT, HOL NEM VOLT...

 

Talán a fogorvosi rendelőben volt, hogy kezembe került egy folyóirat és újra olvastam EBLÁ-ról. Kb. ugyanazt mondta a cikk, amit már tudtam, de volt újabb adat is benne. EBLÁ-ban ugyanis komoly nyelvoktatás folyt. A feltárt agyagtáblák nagy része nyelvleckéket tartalmaz, amiket a nebulók instruálására alkalmaztak. Ők voltak azok aztán, akik később az uralkodó rendeleteit átírták a lakosság széles rétegei által beszélt nyelvre. Hosszú hónapokon keresztül másolgatták és tanulmányozták az íródeák jelöltek ezeket a feladatokat, amit TANÁRAIK SUMÍR, ILLETVE EBLAITA NYELVEN ÍRTAK FEL NEKIK...

Egy másik helyen arról ~ írtak, hogy az elsőnek talált táblák nyelve AKKÁD. Ismét máshol, hogy PETTINATO, mikor az első táblákat a kezébe vette, így nyilatkozott:

 

„Egy szót sem értek az egészből, mert ez se nem akkád, se nem sumír, hanem egy abszolút ismeretlen nyelv".

Állítólag szintén Pettinato mondta azt is, hogy a 3. évezredben EBLA volt az akkori KÖZÉP-KELET legnagyobb hatalma.

 

Ömlöttek a források. Újságok, folyóiratok, képeslapok, s bennük újabb adatok, hírek, magyarázatok, állítások és ellentmondások. EBLA azonban, mint gazdag ipari és kereskedelmi centrum kezdett kibontakozni, aminek termékeit, elsősorban finomtextil, asztalosipari, bőrdíszmű és fém árukat ­ messze földre exportálta. Virágzott benne a művészet minden ága. Istenei száma 500 körül járt. Az állami tisztviselők 15 ezren felül voltak, ami megdöbbentő szám, ha meggondoljuk, hogy EBLA lakossága - a falakon belül - kb. 50 ezer volt, környékén pedig negyedmillió ember élt.

 

Az EBRIUM nevű uralkodó korában az állam vallást változtatott, s ekkor a férfiak neve mellé az addig használt „-el" sufixum helyett (pl. Mika- el, Isra- el) az újabb „-ya" került (pl. Mika -ya, Isra -ya stb.), a régi illetve az újabban divatba jött isten dicsőítésére. Ennek jelentősége abban rejlik, hogy a zsidók is ugyanígy használták ezeket a sufixumokat, azonban az „egy és ugyanazon istennek megjelölésére". Megtudtam azt is, hogy EBLA-t AKKÁD foglalta el, gyújtotta fel és rombolta földig Kr. e. 2250-ben.

 

A talált írott anyagban mindenfajta dokumentum található. Adásvételi szerződések, diplomáciai levelezés, tisztviselői jelentések, uralkodói rendeletek, irodalmi művek stb. stb. Mindegyik érdekes és fontos, de talán a legnagyobb jelentőséget annak lehet tulajdonítani, hogy TUCATSZÁMRA TALÁLTAK OLYAN KÉTNYELVÚ SZOTÁRAKAT ÉS SZÓSZEDETEKET, AMIKBEN TÖBB EZER SZÓNAK „EBLAITA" MEGFELELŐJÉT FEDEZTEK FEL.

 

Dr. CYRUS GORDON, a New York-i egyetem héberológusa, történettudósa népének, kinyilatkoztatásait majdnem minden írásában meg lehet találni. Ezek szerint: „EBLÁ-val kapcsolatosan olyan kulturális háttérrel állunk szemben, AHONNAN A ZSIDÓK EREDNEK..."

 

De minél többet olvastam és hallottam EBLÁ-ról, annál zavarosabb lett előttem az ügy. Hajtott azonban a tudásszomj, a kíváncsiság s nem kevésbé az Ábrahám sorsa iránti aggodalom, ami, gondolom, érthető. Kétségtelen. Eddig vajmi keveset tudtunk itt a „művelt Nyugaton" Ábrahám EBLA-i héber melegágyáról, csupán SÁRA nagyságos asszony alkalmi és útszéli „ágyairól" voltunk tájékoztatva a szent bibliából... Türelmetlenkedni kezdtem s magam is hozzáláttam az ásatáshoz.

 

Rövidesen sikerült kiásnom egy arab újságcikket, amiben azt mondják ­ többek között -, hogy az agyagtáblák sumír ékírásos szövegei a legrégibb arab nyelven íródtak, amit az AMORITÁK is beszéltek. Erre a nyelvre alkalmazták legelőször a sumír ékírást, megelőzvén Akkádot. Az arab nyelvszakértők szerint a felfedezett rengeteg sumír szószedet segítségével számtalan nyelvészeti rejtély megoldására lesz most lehetőség a MONOTEIZMUS KELETKEZÉSÉNEK PROBLÉMÁJÁN KÍVÜL. A sok epikus leírás a már ismert SUMÍR IRODALOM VONALAIN BELÜL HALAD. Így megtalálható a Teremtéstörténet, az Első Emberpár, a Vízözön stb. stb. története is.

 

Az államberendezésre vonatkozóan megállapítják - mint érdekes adatot -, hogy a város uralkodója csakis a külpolitikát intézte, míg utódjelöltje a belügyekkel volt elfoglalva. Az uralkodó felesége, úgy látszik, szintén komoly befolyást gyakorolt az államügyek intézésében. Mint egy „modern" vonást hangsúlyozzák ki, hogy a királyi hatalom nem volt örökletes, azaz dinasztikus. Hanem a Vének Tanácsa volt az, aki kinevezte jelöltjét ebbe a legfelsőbb hivatalba egy 7 évig tartó mandátummal. A király utána szabályszerűen nyugdíjba ment.

 

Végül megemlékeznek arról a hatalmas kampányról, amit az Egyesült Államokban indított meg DAVID NOEL FRIEDMAN zsidó történész és a vezetése alatt álló agytröszt a „TIME" és „NEWSWEEK" magazinok segítségével és publicitásával az EBLA-i ásatásokkal és a megtalált dokumentumokkal kapcsolatban. Széles körű akciójukkal azt akarják beszuggerálni a világ közvéleményébe, hogy a zsidóság MELEGÁGYA Szíria!

 

„ÁBRAHÁM ÜLDÖZŐI"


Az olasz kutatócsoport vezetői - mint prof. MATTHIAE és PETTINATO - és munkatársai több ízben tartottak sajtókonferenciát. Azokon elhangzott beszámolók és kijelentések azonban egyáltalán nem erősítik meg a „kampány" állításait. Sőt, ellenkezőleg, azt egyenesen cáfolják. De hogy valóban létezett egy széles körben megrendezett és nemzetközileg szervezett hírverés, minden kétséget kizáróan bebizonyosodott az ARGENTINA-i olvasók előtt is. Ez 1979-ben olyan méreteket öltött, amire mindenkinek fel kellett figyelnie. (Hisz ez is volt a cél!)


A helybeli, de nagy lapszámú, KÜLÖNBÖZŐ című újságokban, kevés időbeli különbséggel, TÖKÉLETESEN EGYEZŐ (szóról szóra) cikksorozatok jelentek meg. Tekintélyes KÜLFÖLDI lapokból, népszerű amerikai, angol, francia, német stb. színes, képes magazinokból átvett cikkekben fejtegették, csűrték-csavarták EBLA témáját. Kilátszott, hogy azon van a HANGSÚLY, hogy a közvélemény MINÉL SZÉLESEBB RÉTEGEIHEZ érjen el a hírverés áradata. Mintegy reklámplakátot ragasztottak az emberek tudatába. Ugyanis a cikkek, írások, fejtegetések, magyarázatok MINDEGYIKÉBEN feltűnik a FŐMOTÍVUM, előjön a közös nevező, kicsendül a hangsúly: A ZSIDÓSÁG ŐSTÖRTÉNETÉNEK DICSŐÍTÉSE, égig magasztalása és tűzzel-vassal történő bizonyítása, másrészt pedig az arab világ alattomos lekicsinyítése, eltörpítése minden vonalon. EBLA korszakalkotó felfedezését úgy tünteti fel, mintha az csak HITTÖRTÉNETI KÉRDÉS lenne, mely nemcsak a zsidókat érinti, hanem az egész MŰVELT NYUGATOT is, az összes zsidó-keresztény „ájtatos gójjal" együtt.


Az USA a „fundamentalisták" fő fészke (ők azok, akik szóról szóra veszik a Biblia szövegét és eredetiségét mindenáron bizonyítgatják) és leghangosabb, legjobban megszervezett csoportjuk ott működik. A „Bibliai régészet tájékoztatója" c. folyóiratuk, amit dr. HERSHEL SHANKS nevű dúsgazdag „amerikai" ügyvéd finanszíroz, szerkeszt és dirigál, természetesen az előbbiekben tárgyalt „kampány" egyik legfontosabb eszköze, ha meggondoljuk, hogy az összamerikai sajtó úgy kezeli Shanks urat, mintha ő lenne a pápa.


Hogy a „lóláb ki ne lásson, az „OPERACION EBLA" szervezőinek és irányítóinak feltétlen keríteni kellett egy olyan világhírű valakit, akire nem eshetett zsidó származása miatt a részrehajlás gyanúja. Ekkor vetették be mint nagyágyújukat a VATIKÁNI BIBLIAKUTATÓ INTÉZET dékánját, MICHAEL DAHOUD JEZSUITA PAP SZEMÉLYÉBEN.


DAHOUD atya, vatikáni bibliakutató és tudós lett aztán a fundamentalisták legjelesebb szószólója. EBLA PRÓFÉTÁJA (mint ahogy nevezi magát), aki a „szentmagú", valódi, hamisítatlan zsidókénál SOKKAL NÉPESEBB TÁRSADALOMNAK - azaz a világ összes szerencsétlen, zsidó-keresztény gójának - EX CATEDRA kinyilatkoztatta:


,.Az irodalmi tradíció, ami a Kr.e.-i 3. évezred közepén EBLA-ban megnyilatkozik, VILÁGOSAN TANÚSÍTJA, hogy az Ótestamentum szövegírói és költői egyeneságú ÖRÖKÖSEI VOLTAK ANNAK. Ezek után úgy mutatni be őket, mint irodalmi újoncokat, az tisztára nevetséges dolog. ."


„...Ma már abszolút biztos vagyok nemcsak abban, hogy az »eblaita« nyelv a hébernek legközelebbi rokona, hanem abban is, hogy EBLA-i agyagtáblák a VALÓDI BIBLIA SZÖVEGEK..."


A főtisztelendő úr azt is világgá kürtöli, hogy „minden táblán megtalálha­tó a YAHVE-ra (JEHOVA) vonatkozó »YA« istennév". Azt is ő jelenti ki, hogy „Észak-Szíria minden fanatikus ortodox számára a SZENTFÖLDET jelenti".


Szent haragjában nekimegy MATTHIAE professzornak is, aki szerint a JEHOVA egyáltalán nem „jelenik meg" az EBLA-i írásokban, és megdorgálja őt imigyen:

„Ezek a régészek, mint pl. a MATTHIAE, hogy csak egyet említsek, igen sovány szolgálatot tesznek úgy saját maguknak, mint a tudománynak, azt erősítgetvén, hogy semlegességüket és tárgyilagosságukat őrzik meg, mikor elkülönítik véleményüket a Bibliától, illetve különbséget tesznek a »VALÓDI RÉGÉSZEK« és »ÁBRAHÁM ÜLDÖZŐI« között." (Ennél világosabb talán nem is lehet. Aki „eltántorodik a Bibliától", az tárgyilagos nem lehet és nem szolgálja a tudományt! Lehet, hogy el is fog kárhozni!)


DAHOUD atya, aki Pettinato prof. fordításait magyarázza, mint valódi exegeta, nyilvánosan hirdeti, hogy EBLA felfedezése óta „valósággal újjászületett". Ezt a hírt még a mai napig sem tudtam megerősíteni. Az azonban biztos, hogy valamelyik „melegágyi" ős lelke szállta meg, mikor bedurrantotta a világ közvéleményébe;

„ÁBRAHÁM NEM VOLT NOMÁD, HANEM EGY HATALMAS ÉS GAZDAG KERESKEDŐ, AKI TÖBB SZÁZ ÉVVEL ELŐBB ÉLT ANNÁL, AMIT EDDIG KÉPZELTÜNK, EGY OLYAN NÉPKÖZÖSSÉGBEN. AMI MÁR RÉGES­RÉGEN MEGÍRTA A GENEZIST."

 

ÁBRAHÁM ÚJRA INDUL?


PETTINATO megszállott exegétája azonban túllő az EBLA-i „melegágyon". Az olasz sumirológus fordításaiban megtalálja a többszáz EBLA környéki helység között UR város nevét is.


Nos, DAHOUD próféta ezt az EBLA környéki UR-t veszi célba - minden látszat szerint -, mert hisz miért ne lehetne ÁBRAHÁM-ékat erről az ŐSSZEMITA környékről indítani? Elvégre, mint sofisztikált nagykereskedő, lehetett ő mondjuk üzleti tárgyaláson is a káldiak UR városában. A szumír UR-nál sokkal jobban fekszik most a SZÍRIAI héber UR. Na és a korkülönbség? - kérdeztem magamtól.

Ki tudja, talán nem csak egy Matuzsálem volt!... (Nem hiába aggódtam én már előbb Ábrahám sorsa miatt.)

 

A TUDOMÁNY MEGGYALÁZÓI


A sajtó híreiből később megtudom, hogy az ásatást végző tudós csoport erősen méltatlankodik a fundamentalisták és ügynökeik szélhámosságai miatt. A szíriai kormány berkeiben pedig felháborodást vált ki a „bibliai conexio" és a zsidók HIPOTETIKUS ŐSIDÓKTŐL VALÓ JELENLÉTE hazájuk területén. A szíriai sajtó, valamint az egész arab világ, hevesen tiltakozik a Bibliával hadonászók mesterkedései miatt és PETTINATO működésének ELLENŐRZÉSÉT sürgeti. Az első bomba azonban akkor robbant, mikor a damaszkuszi hivatalosban, a „TISHRIN" c. újságban megjelent dr. AFIF BAHNASI, a Szíriai Műemlékek és Régiségek igazgatójának nyilatkozata. Ebben, többek között azt mondja:


„...Sajnos vannak olyan szélhámosok és a »TUDOMÁNY KORRUPTORAI«, akik politikai céljaik érdekében - amik valójában a cionizmus előretörését szolgálják - megkísérlik felcserélni a történelmi események sorrendjét, azt állítva, hogy az EBLA-i ásatások alatt feltárt dokumentumok és más régiségi leletek a Biblia utáni időkből származnak."


Megvádolja ez a magasrangú szíriai tisztviselő az észak-amerikai sajtót is, hamis kijelentéseket tulajdonítva prof. PETTINATO-nak, amikből azt következik, mintha az olasz nyelvész a cionisták hálójába került volna.


Hogy ki esett bele és ki nem a „cionisták hálójába", pontosan nem sikerült megtudni eddig. Azt sem, hogy mi mást mondott dr. BAHNASI ezen kívül, nyilatkozatának ugyanis nem csinált a világsajtó valami nagy propagandát. De PETTINATÓ-val kapcsolatban már az előzőkben feltűnt, hogy kezdeti nyilatkozata ellenére - miszerint fogalma sem volt, hogy milyen nyelven is írták a táblákat - mégis villámgyorsan megtalálta azokban az ABBA-MUT, a DAU-DUM-ot, ISRA-ILU-t, ABRI-UM-ot stb. stb. Egy alkalommal pedig azt jelentette az újságíróknak, hogy „cionista cinkosként" vádolták meg, holott ő szicíliai, nem zsidó és nem politizál, mert a POLITIKA AZ MATTHIAE RESZORTJA. Hogy valóban így hangzottak-e PETTINATO nyilatkozatai vagy hogy mondott-e mást is, „amiről az írás sem beszél", azt természetesen nem lehet megtudni. (Ki nem ismerné az „egykéz" irányította sajtó különböző „stiklijeit", agymosási merényleteit, hamis hírek és adatok terjesztését, valódi tények abszolút elhallgatását stb. stb.? Aki még nem ismeri, az is, egy „irodalmi újonc".)


A következő „futamban" azonban a szíriai kormány PETTINATÓ-t „persona non grata"-nak nyilvánította. Ez volt a második bomba. A harmadikat pedig dr. MATTHIAE maga robbantotta, amikor az EBLA-i dokumentációs anyag tanulmányozására egy TÍZ TAGBÓL ÁLLÓ NEMZETKÖZI TUDÓS EGYÜTTEST kért fel, mellőzvén volt munkatársa dr. PETTINATO közreműködését.


A „szicíliai" sumirológusnak menni kellett, annak ellenére, hogy még kiutasítása előtt, egy a sajtónak adott nyilatkozatában, a következőket fektette le: „Az a körülmény, hogy az agyagtáblákon talált nevek idézve vannak a Bibliában, nem jelenti feltétlenül azt, hogy az EBLA-beliek Izrael ősei voltak!"

 

„HÁTULRÓL MELLBE"


Prof. PETTINATO tisztázatlan szerepe, de inkább - gondolom - a rajta élősködő „exegeta", azaz „újjászületett" próféta Jehovai kinyilatkoztatásai szegény PAOLO MATTHIAE-t súlyos kényszerhelyzetbe hozták. De az sem lehet vitás, hogy az ő lépése és intézkedése, valamint a szíriai kormány sakkhúzásai alaposan „betréfliztek" a fundamentalistáknak. Az operáció (OPERÁCIÓN EBLA) ezennel nem sikerült és a paciens még életben van.

SHANKS úr azonban résen volt. Még a botrány kitörése előtt orvtámadást rendelt el. Világgá kürtöltette, hogy a szíriaiak „eltüntetik a bizonyítékokat", mint Lord CARNAVON tette Tutankamon sírjának felfedezése után. Sőt, tovább is ment, és azt híreszteltette „suttogó propagandájával", hogy az EBLA-i archívumot - ami az egyetlen a világon - a TELJES MEGSEMMISÍTÉS veszélye fenyegeti, mert a benne foglalt dokumentációs anyag -, amivel a BIBLIAI ÖSSZEHASONLÍTÁSOKAT eszközölni lehet - túlságosan veszélyesek az arabok számára.

Abrakadabra, fülben a bolha! Mindenki vegye tudomásul, hogy veszélyben az EBLA-i „őshaza", és hűlt helye a „melegágynak", mert eltűnt agyagtáblákkal „bizonyítani" képtelenség!

 

A ROMOK MESÉLNEK

Dr. MATTHIAE könyve, az EINADU cég kiadásában, 1979 végén végre megjelent Rómában. Címe: EBLA - UN IMPERIO RITROVATO. Ez komoly

munka. 277 oldal. 7 fejezetre osztva, 160 illusztrációval, térképekkel, rajzokkal, táblázatokkal ellátva, bőven szolgáltatja adatait a tudomány számára. A könyv tartalma igazolja szerzőjének előzőleg már több ízben kihangsúlyozott véleményét, miszerint:

„Kezdettől fogva jeleztem, hogy felfedezésünk forradalmasítani fogja eddigi ismereteinket, amiket a Kr. e.-i közel-keleti történelemről alkottunk. Azokról a történelmi eseményekről van szó, amik Észak-Szíria területén játszódtak le, s aminek főszereplője a »proto-szíriai műveltség« volt, mint az emberiség városi kultúráinak egyik fő gócpontja.„

Az 1. fejezetben az olvasó rövid szintézist kap a Szíria területén eddig lefolytatott kutatásokat történetéről, és megismerheti a görögök előtti Nyugat-Szíria históriai problémáit.

A 2. fejezet arról a munkáról számol be, amit a könyv megjelenéséig végeztek Tell Mardik-ban s megtudjuk, hogy ez a terület a Kr. e. 300 óta városként lakott volt - a keresztes hadak elvonulásáig. Kb. Kr. u. 1093-ig.

A következőkben EBLA Kr. e.-i történetét 13 régészetileg meghatározható korszakban tárgyalja a „PROTO-SZÍR" (3500-2900) és a régebbi bronzkor (2900-2400) után. Már ezekben a korokban is található bizonyíték arra, hogy a városban a települt társadalom élt, aminek utcái, épületei voltak és fazekasiparral is rendelkezett.

A 2400-2250-ig keltezett rétegből egy magas kultúrszintű, erős városállam romjai bontakoznak ki. Innen kerülnek elő azok a szumír ékírással egy „eblai" nyelven (ami a kánaáni nyelvek, mint pl. az UGARITI, FŐNÍCIAI stb. ŐSÉNEK LÁTSZANAK) írt agyagtáblák - szám szerint 16 610 -, amik az állam „archívumát" képezik. Az anyag témái különfélék. Hivatalos állami és diplomáciai levelezés mellett kereskedelmi szerződések, katonai egyezmények és irodalmi termékek egyformán találhatók. Történelmi, nyelvészeti, vallási, földrajzi stb. adatai felbecsülhetetlen értékűek. Az összeköttetésben álló városok, államok és kormányzóik nevén kívül azokat a helyeket és vidékeket is feljegyzik, amikről tudomásuk volt. De talán a legnagyobb történelmi jelentőséggel az a kétnyelvű sumír­eblaita szószedet bír, amit az állami „levéltárban" megtaláltak. Ebben a korszakban - ami a FEJLETT ÉS KÉSŐ PROTO-SZÍR megnevezést kapja ­ EBLA erős, jól szervezett és biztos kézzel kormányzott városállam, mely ellenőrzése alatt tartja az akkori Kelet és Nyugat közt folytatott élénk kereskedelmet, elsősorban a gabona-, a libanoni fa- és az anatóliai fémszállítmányokat. Fejlett mezőgazdasággal és kézműiparral rendelkezik. Messze földön keresettek a művészien megmunkált faipari termékei és bútordarabjai. 2250 körül azonban a várost ellenség támadja meg. Lerombolja és felgyújtja. A táblák agyagát azonban a tűzvész tökéletesen kiégeti és kiszárítja, így azok legnagyobb része igen jó állapotban kerül a kutatók kezére.

EBLA azonban újjáépül, s ismét virágzásnak indul. Ez 2000-ig tart, amikor megint külső támadást kap és feldúlják.

A "RÉGI ÉS FEJLETT PALEO-SZÍR" történelmi periódus (2000-1600) egy újabb rekonstrukcióval kezdődik. A város erős és hatalmas lesz, mint azelőtt volt. Ekkor épülnek a nagyszabású monumentumok, elsősorban templomai. Gyors fejlődése következtében ismét fontos gazdasági centrummá lép elő és befolyásos, komoly politikai tekintélyt szerez magának.

Az új korszak kultúrája KÜLÖNBÖZIK az előbbitől, ami megfigyelhető úgy az építészeti koncepciókban és formákban, a díszítés elemeiben és motívumaiban, mint a művészeti stílusokban. Új szobrászatának „eblaita" sajátossága ellenére azonban - MATTHIAE szerint - azon minden esetben tisztán fellelhető a MEZOPOTÁMIAI BEFOLYÁS.

Könyvének ötödik fejezetében az olasz régész visszatér ÉSZAK-SZÍRIA nyelvi problémáihoz, és úgy véli, hogy az eblaita nyelv, ami e vidéken és ebben a szíriai és talán palesztinai kultúrában nyilvánul meg, merőben különbözik a keleti szemita nyelvektől, mint pl. az AKKÁDTÓL, és mint a legősibb nyugat-szíriai nyelvezetet kell megítélni.

A hatodik fejezetben EBLA kultúráját illetve a prae-hellén Szíria területén talált építészeti és művészeti emlékeket tárgyalja. Kiértékeli a városállam PROTO-SZÍR korszakának művészeti megnyilvánulásait, ugyanakkor áttekinti MEZOPOTÁMIA PRAE-DINASZTIKUS kultúráját is.

Az utolsó, 7. fejezetben pedig - EBLA őstörténelmi jelentőségét kutatva a régi közel-keleti civilizáció egészében - összefoglalást nyújt a SUMÍR VÁROSÁLLAMOK kultúrájáról. Célja a SUMÍR, illetve az ÉSZAK-SZÍRIAI-i műveltség kapcsolatainak, illetve paralellizmusának bemutatása. Ezek a kapcsolatok a Kr. e. 3. évezredre nyúlnak vissza, amikor SUMÍR TELEPESEK, feltételezhetően, Aleppo környékére érkeztek.

A város e korszakbeli műveltségét értékelve, illetve annak eredetiségét mérlegelve MATTHIAE így vélekedik: „Valószínű, hogy az észak-szíriai városi civilizáció megszületése EGYENES FÜGGVÉNYE a SUMÍR KULTÚRA EXPANZIÓJÁNAK, jobban mondva, az a PALEO-SUMÍR VÁROSI CIVILIZÁCIÓ OLTVÁNYA, ami helyi alapokra lett átültetve."

Jelen összefoglalás egy sajnos nagyon szűkre szabott könyv ismertetése alapján íródott. Meggyőződésem, hogy MATTHIAE professzor könyve sokkal több és érdekesebb adatokat is szolgáltat az érdeklődőknek, hisz rengeteg más információ hiányzik még egy teljes és tudományos kép megalkotásához. Azt azonban más forrásból tudom, hogy a kutatóknak eddig már több királyt sikerült identifikálni, illetve azok uralkodási idejét megállapítani. Felsorolom őket:

AGRISH HALM, 2400 körül ő építette az EBLA-i királyi várat.


ARKAB DAMO, megszilárdította kapcsolatait szomszédjaival és kiterjesztette befolyását egész Észak-Perzsiáig.


AR ENOUM, 2340 körül uralkodott. Egyik generálisa ANA DAGAN, meghódítja MARI városát.


EBIRIOUM. A híres AKKAD-i SARGON-nal egyidőben uralkodott. Ez utóbbi legyőzte és megsarcolta EBLÁ-t. Fia pedig SHOURA DAMOU, MARI-t foglalta el.

ABI SIBSH, utolsó királya ennek a kornak a város elpusztításáig uralkodott. Ez 2250-ben következett be, és azt minden valószínűség szerint NARAM SIN, SARGON unokájának hadereje követte el.


ABI ZICO, 1850 körül. Uralkodása összeesik HAMMURÁBI-éval.

PAOLO MATTHIAE, aki az olasz múzeumok vezérigazgatójának fia, egész fiatalságát a Tell Mardikh-i ásatásoknak szentelte. Mikor első ízben járt az aleppói múzeumban, figyelmes lett egy rituális kőkorsóra, aminek oldalára oroszlánok és harcosok vannak vésve. Lelőhelyét MARDIKH vidékében adták meg. Ezt a mesterien készített, meglepő szépségű régiséget megjelölt koránál sokkal „idősebbnek" tartja, és elindul a lelőhelyére. A monumentális MARDIKH-i rom és annak stratégiailag tökéletes elhelyezkedése (feleúton a tengerpart és Mezopotámia között) felhívja figyelmét és érdeklődését. Engedélyt kér s kap az ásatás megkezdéséhez. A szíriai kormány mindennel ellátja és segíti a fiatal régészt, aki fanatikusa a tudománynak. Bámulatos kitartással és „isteni" türelemmel hosszú éveken át túrja a homokot és vallatja a romokat, hűséges asszisztensnőjével. dr. STEFÁNIA MAZZONI-val és a többi olasz és szír munkatársával. Az eredmény nem is marad el. EBLA feltárása a 20. század második felének legnagyobb és legszenzációsabb tudományos eseménye.

MATTHIAE bebizonyítja, hogy a 3. évezredben Kr. e. - tehát mikor a sumír városok és zigguratok épültek és az egyiptomi piramisok az égnek emelkedtek - Észak-Szíria területén is kifejlődik egy hatalmas és szövevényes civilizáció.

Az olasz régész-misszió vezetője azonban nemcsak a tudománynak, hanem az igazságnak is fanatikusa. Állításai bizonyított tényeken alapszanak. Tárgyilagosságra törekszik. Nem befolyásolják sem az áltudományos viták, elhamarkodott vagy tendenciózus „nyilatkozatok" sem a burkolt, de jól érthető fenyegetések. A tudomány fölényével mondja: „Véleményem szerint a feltételezett bibliai összefüggések NEM ALAPSZANAK REÁLIS BIZONYÍTÉKOKON, Yahveh isten neve az EBLA-i szövegekben sehol sem található meg. Ezt a magas fejlettségű VÁROSI CIVILIZÁCIÓT tényleges alapokon nem lehet összehasonlítani a patriárkák NOMÁD KULTÚRSZINTJÉVEL."

DE MATTHIAE az első, aki megtalálja az egyiptomiak nyomait Szíria belterületén a romokban talált bizonyíték alapján. E szerint I. PEPI fáraó (2332-2282) uralkodása kezdetéig a város nem lett elpusztítva. Más nyomokból pedig azt következteti, hogy valahol a romok alatt egy későbbi, a 18. századból származó archívum is rejtőzik. (Ez a mezopotámiai Hammurábi korával esik össze.)

Sokatmondó, fontos felfedezés az is, hogy a hosszú nyelű fejsze (fokos) a HATALOM JELVÉNYÉT képezte EBLÁBAN, ha meggondoljuk, hogy sok szakember az ETRUSZKOKAT - akiknél ez a hatalmi jelvény szintén megvan - FŐNÍCIA partjairól származtatják az Égei-térségbe és a Kárpát­medencébe. De az EBLAI arannyal átszőtt SKARLÁTSZÍNU BROKÁT ­ amitől a mai szíriai brokátok nem sokban különböznek - szintén kánaáni, illetve föníciai specialitás, „export cikk", s mondhatjuk, ismertetőjel volt. (Tudjuk, hogy EBLA több ízben lett feldúlva. Feltehető, hogy lakosai, akik magas nívójú műveltségét létrehozták, több irányban menekültek a barbár hódítók elől. Talán neveiket is megváltoztatták, s „közbeeső" új hazákban telepedtek, míg - szintén más nyelven - az ókor történelemkutatója megtalálja őket végleges telephelyeiken, mint ez pl. az etruszkok esetében is megtörténik. Ezért van az, hogy egyesek a föníciai partokról származtatják őket, mások Kis-Ázsia különböző helyeiről, a Balkánról, illetve a KÁRPÁT­MEDENCE déli részéről.)

 

AZ AGYAGTÁBLÁK HIÁNYZÓ ADATAI

Sok minden hiányzik azonban az eddig elmondottakban. Sok, rengeteg adat, hír, nyom, eredmény, következtetés stb. stb., ami már a tudomány birtokában van, ami már létezik, de amiről nem értesítettek minket - a világ-közvélemény milliós seregének közkatonáit a United Press, Reuter stb. irodák kommentárjai, a világmagazinok szivárványszínű lapjain közölt szenzációs cikkek, kommentárok, értekezések, amik belevesztek a DAUDUM, ABRAHUM, SAUM, EBRIUM leborult bibliai özönébe, mint az egyiptomiak a Vörös-tenger hullámaiba. Mert hol vannak a dokumentumokban ezerszámra hemzsegő nevek, amik személyeket, városokat, falukat, országokat, vidékeket stb. stb. jelölnek. Kimaradtak, mert nem szerepelnek a Bibliában? Na és az antropológiai adatok? Nem találtak egy fia sírt, egy koponyát? Vagy nem héber melegágyi koponyákból, hanem mongoloid rasszos fejekből lettek felrakva Sargon unokájának, NARAM­SIN-nek diadalhalmai, mikor gorilláival felégette EBLÁT? És ezek közül egy sem esett el a viaskodásban, került a ledőlt falak romjai alá? Az eblaiak, úgy látszik, testestül-lelkestül üdvözültek meg.


Milyen érdekes lenne pedig megtudni mindezt!... Avagy ez nem érdekes, erről a KÖZVÉLEMÉNYNEK nem is kell tudomást szerezni? Nos - úgy gondolom - nem is szerzett tudomást. Mert ha létezne is bővebb információ, a szaklapok és tudományos közlemények a nagyközönség számára úgyszólván hozzáférhetetlenek!!!


Az állítólagos 500 istent tartalmazó panteonból legalább két tucatot soroltak volna fel a források, de a hírközlőknek, kommentaristáknak és újságírónak úgy látszik, „tiltja a vallása" bővebben beszélni az EBLA-i lelkiségről. Így eddig csak pár nevet olvastam, amik azonban ismerősek, mint DAGAN, ISTHAR, SAMAS, KAMIS, DAMU. Aki azonban a legfontosabb a sorrendben, az ENLIL, a sumír NIPPÚR főistene.

 

forrás

Címkék: izrael

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu