Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Az Őshaza Himnuszának kedvelői közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az Őshaza Himnuszának kedvelői vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Őstörténeti áttekintő
* A Kárpát-medence legrégibb emberlelete a vértesszőllősi tarkócsont és lábnyom 450 ezer éves.
* A Lambrecht Kálmán barlang lakói 150, a Subalyuk barlang alsó rétegéé 130 ezer évvel ezelőtt éltek.
* A tatai hőforrások melletti tábor kora 33 ezer év, az érdi
medvevadász telepé 50 ezer és 35 ezer év közötti. E helyek lakóinak
zsákmányállatai főként mamut, rénszarvas, vadló. Fejlett, gondosan
kivitelezett kőszerszámokat használtak, bőrökből készült ruhákat
viseltek.
* Kiemelkedő jelentőségűek a Szeleta és Istállóskői
barlangleletek (40 és 32 ezer év között). „Tökéletesebb lándzsa és
nyílhegyeket ősember sehol sem gyártott” – írja Gáboriné, Csánk Vera.
Az
istállóskői barlangban találták meg a legrégibb nyílhegyet, 36 ezer
éves. Felfedezéséig a hivatalos álláspont az volt, hogy az íj 10 ezer
éve használatos. Közel 120 csont nyílhegy bizonyítja, hogy őseink ezzel a
létfontosságú eszközzel évezredekkel előztek meg más kultúrákat.
Korukat
messze megelőző fejlettségük miatt óriási jelentőségűek a lovasi
festékbányában talált, remekbe készült agancs és csont bányász
szerszámok. Részletesen ír erről Mészáros Gyula, a lelet feltárója, a
Régészeti barangolások Magyarországon című kötetben. Ezeknek a 40 ezer
évvel ezelőtt élt bányász őseinknek úttörő találmánya volt a hevítéssel,
tüzeléssel történő sziklarepesztés. A kibányászott vörös földfesték
mennyisége arra utal, hogy nem csak saját telepüket, hanem másokat is
elláttak a díszítéshez, halottkultuszhoz szükséges anyaggal.
Budapest
határán, Máriaremete közelében 33 ezer évesek a Felső barlang leletei.
Farkas, róka, barnamedve, vadló a jellemző állatcsontok. A jégkori vadló
nem tévesztendő össze a vadszamárral (Asinus Hydruntinus), csontjaik
különbözőek.
Joggal feltételezhető az ilyen gazdag és kiemelkedő
fejlettségre utaló leletanyag mellett a letelepedettség, a kezdetleges
földművelés gyógynövények szaporítása céljából, továbbá a jégkori vadló
kicsinyeinek befogása, háziasítása, szállítóállatként való hasznosítása,
ugyanis a csontok alapján néha óriási mennyiségű zsákmányra, húsra
lehet következtetni. Valószínűleg nem az egész közösség, gyerekek,
asszonyok, öregek követték a csordát, csupán a vadászok. A lovasi
festékbánya közelében sincs élettérre utaló lelet, tehát bányász, vadász
őseink „eljártak dolgozni”, majd hazatértek zsákmányállataikkal,
nyersanyagaikkal, a kultuszaikhoz szükséges vörös festékkel. Hittek a
halál utáni létezés valamilyen formájában, mivel zsugorított, oldalt
fekvő helyzetben eltemetett halottaik mellé vadász szerszámokat,
élelmiszereket tettek.
És voltak olyanok is, akik nem zsákmányért,
nyersanyagért indultak el. Ne higgyük azt, hogy őseinket csupán „állati
szükségletek” vezették. Az emberi intelligencia fontos része a
kíváncsiság, megnézni mi van a hegyen túl… Mindig azok lendítették előre
a fejlődést, akik kíváncsiak voltak arra, mi van a hegyek túloldalán.
A gravettiek
Kíváncsi
őseink elindultak Keletre. Erre az elindulásra egyetlen bizonyítékunk
van: a visszatérés. Visszatérés a Kárpát-medencébe, nemzedékekkel,
századokkal, ezredekkel később. Visszatérésüket segítették a
folyómedrek, az útközben szerzett csillagászati ismeretek, az odaút
során letelepített helyőrségek, táborok, kolóniák. A visszatérés népe a
gravettiek. Nevüket jellegzetes, kőből pattintott nyílhegyfajtájukról
kapták, amelynek alapján táborhelyeik nyomonkövethetők. Főbb telepeik a
Don, Dnyeper, Dnyeszter mellett, majd sorban a moldvai területeken, a
Keleti Kárpátokon keresztül a Kárpát-medencében, ahova kb. 25 ezer évvel
ezelőtt érkeztek vissza.
A hivatalos álláspont szerint a gravetti
kultúra minden előzmény nélkül, a Don, Dnyeszter, Dnyeper déli
területein alakult ki. De emlékezzünk csak vissza a 36 ezer éves
istállóskői nyílhegyekre és a lovasi festékbánya vörös limonitjára. A
gravettieket nyílhegyükről nevezték el és vörös festéket használtak
halottaik eltemetésekor.
A gravettiek fôbb szálláshelyei a
Kárpát-medencében Bodrogkeresztúron, Orkán, Ságváron, Dunaföldváron, a
Dunakanyarban, Pilismaróton, Csillaghegyen, Zalaegerszegen és a
Felvidéken voltak. Rénszarvasvadászattal foglalkoztak, telepeiken
azonban megtalálhatóak a jelenlegi belső-ázsiaihoz hasonló vadlócsontok.
Feltételezhető, hogy az egyik csoport már az ott háziasított fajta
hátán tért vissza. A hivatalos álláspont a ló legkorábbi háziasítását
ugyan i.e. 3000-re, azaz 5000 évvel ezelőttre teszi az Ural táján, de
ismét hivatkoznék az istállóskői csont nyílhegyek és az íj használatával
kapcsolatos álláspont ellentmondásaira, vagy a már említett vadszamár
kihalását illető időpontok eltéréseire.
A gravettiek nem a
barlangokat keresték, hanem a síkvidékeken maguk alakították ki
rúdsátrakból álló átmeneti szálláshelyeiket. Huzamosabb tartózkodásra
földbe vájt, felül szintén sátorszerűen kialakított bőrökkel és földdel
fedett kunyhókat készítettek. Tudták, hogyan kell tárolni, szárítani a
húst. Friss fogyasztásakor kőlapokon sütötték. Gazdag szerszámkészletük
volt, többek között agancskapa. Művészetükre a női termékenység és agyag
állatszobrocskák, valamint a vörös földfesték használata jellemző.
A
hivatalos álláspont szerint 10 ezer éve, az utolsó jégkorszak végén, a
felmelegedéskor a rénszarvasok Észak felé húzódtak és őket követve az
egész gravetti népesség elhagyta a Kárpát-medencét.
Numi Tórem
A
gravetti népesség egyik, feltehetően a felvidéki területen élő része
valóban elhagyta a Kárpát-medencét a rénszarvasok nyomában. Hallatni fog
majd magáról ősapáinknak ez a csoportja. Az ô egyik leszármazottjukat
fogják az obi-ugorok (vogulok, osztjákok, manysik, cseremiszek, lappok,
szóval akiket néhány nyelvész finnugorként foglal össze) Numi Tóremnek,
Teremtőnek hívni és megőrizni teremtési énekeikben. Ezek az Északra
vándorolt ősapáink tanították meg a neandervölgyi szinten élő
obi-oguroknak a fejlettebb nyelvet, az eszközkészítést, halászatot,
vadászatot. És itt van a finnugorisztika alapvető tévedése, vagy tudatos
torzítása, hogy a tanítókat összekeverték a tanítványokkal.
A helyőrségek
A
jégkorszak végi felmelegedés hatására a Kárpát-medencében is hatalmas
területek kerültek víz alá, veszélyeztetve síkvidékre települt őseink
életterét. Ezért nagy arányú kivándorlás indult meg, fokozatosan
feltöltve a Keleti Kárpátoktól a Donig húzódó helyőrségeket. 8-9 ezer
évvel ezelőtt a telepek megnövekedett lakossága kezdett áttérni a
vadászatról az élelemtermelő gazdálkodásra. Termékeikkel kereskedtek,
kapcsolatba léptek más kultúrákkal, tanították őket, hatottak rájuk.
Újból hosszú utakra indult néhány csoport. Eszközeik, használati
tárgyaik alapján követhetők. E követés legjellemzőbb tárgya most nem a
gravetti nyílhegy, hanem a kerámia és Dél-Mezopotámiába vezet.
Sir
Leonard Woolley, a mezopotámiai ásatások legnevesebb régésze tárt fel
egy kultúrát az Al-Ubaid domb alatt, amelynek egyik alsó, 6500 éves
rétegében jellegzetes mintázatú, mázas, égetett agyagedényeket találtak.
500-1000
évvel később pedig ugyanezen az útvonalon megjelennek a fejlett
rézbányászatot és fémművességet követően a fémszínű, sötétszürke,
vörösesbarna mintázat nélküli kerámiák Dél-Mezopotámiában.
Az erdélyi helyőrség
Erdély
a Kárpát-medence régészeti leletekben és adatokban leggazdagabb
területe. Sajnos ezek éppen olyan hozzáférhetetlenek, mint néhány éve
Zakar András, Padányi Viktor, Badiny Jós Ferenc, Érdy Miklós könyvei
voltak. Erdély a kulcs, a sumer-magyar azonosság bizonyításához és éppen
ezért kellett ezt a kulcsot kitépni a kezünkből.
A kultúrtörténészek
kevés dologban értenek egyet, de abban igen, hogy az írás sumer
találmány. Ezt mi magyarok is elfogadhatjuk, azzal a kiegészítéssel,
hogy a sumerek Kárpát-medencei ősapáink egy délre húzódott csoportja
voltak. Ezt bizonyítják az egyúttal az útvonalakat is mutató tordosi
(Erdély), Vinca (Belgrád közelében), anatóliai, zagroszi kultúrák.
A
gravetti nyílhegy, a fazekaskorong, a négykerekű kocsi, a juh, kecske,
ló háziasítása, a festék és rézbányászat, az égetett agyagszobrocskák
feltalálása után Erdélyben megjelenik az írás.
Az erdélyi Tatárlaka a
múlt században élt nagy jelentőségű régésznő, Torma Zsófia által
feltárt tordosi kultúrához tartozik. 1961-ben itt találtak a régészek
egy hamuval telt gödörben, emberi csontok mellett három agyagtáblácskát
és agyagszobrocskákat. Hangsúlyozom, hogy helyi agyagból készültek. A
három táblácskán piktográfia, képírás található, amelyhez hasonlókat
Torma Zsófia is talált a tordosi cserépedények alján. De nem csak a
tordosi, hanem Dél-Mezopotámia Al-Ubaid-i és uruki kultúráit követő
Jemdet-Nasr korszak agyagtábláival is megegyeznek a piktográf jelek. A
lényeges különbség az, hogy radiokarbon mérések alapján a tatárlakai
lelet 7000 éves (i.e. 5000), a Jemdet-Nasr piktográfiák pedig 1500-2000
évvel fiatalabbak.
A tordosi szobrocskák őseink külsejére is utalnak, hátul varkocsba fogott hajat viselnek, mint utódaik, a hunok.
Ha
többet kíván tudni, vagy részletesebben olvasni a problémakörről,
keresse Friedrich Klára és Szakács Gábor „Kőbe vésték, fába rótták” című
könyvét!, valamint hasonló őstörténeti cikkeket.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!